Importance of Dentistry for Special Patients in Undergraduate Teaching

Authors

  • Geovana Vieira Curso de Odontologia, Centro de Ciências da Saúde, Universidade Estadual do Norte do Paraná – UENP, 86400-000 Jacarezinho – PR, Brasil
  • Micael Borges Cadari Curso de Odontologia, Centro de Ciências da Saúde, Universidade Estadual do Norte do Paraná – UENP, 86400-000 Jacarezinho – PR, Brasil
  • Anna Clara Cachoni Curso de Odontologia, Centro de Ciências da Saúde, Universidade Estadual do Norte do Paraná – UENP, 86400-000 Jacarezinho – PR, Brasil
  • Amanda Paino Sant'Ana Faculdade de Odontologia de Araçatuba- Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” UNESP, 16015-050 Araçatuba – SP, Brasil https://orcid.org/0000-0002-3356-414X
  • Juliana Zorzi-Colete Curso de Odontologia , Centro de Ciências da Saúde, Universidade Estadual do Norte do Paraná – UENP, 86400-000 Jacarezinho – PR, Brasil https://orcid.org/0000-0001-9957-2073
  • João Lopes Toledo Neto Curso de Odontologia , Centro de Ciências da Saúde, Universidade Estadual do Norte do Paraná – UENP, 86400-000 Jacarezinho – PR, Brasil https://orcid.org/0000-0002-9941-3336
  • Gabriel Mulinari-Santos Curso de Odontologia , Centro de Ciências da Saúde, Universidade Estadual do Norte do Paraná – UENP, 86400-000 Jacarezinho – PR, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.21270/archi.v11i3.5831

Keywords:

Disabled Persons, Dental Care for Disabled, Students, Dental

Abstract

During undergraduate the scientific knowledge that supports the protocols and care techniques for special patients must be teaching. The purpose is to assist in a practical and humanized way both family members and patients, who sometimes do not have the mental faculties to understand the treatment plans and procedures to be performed. The present study seeks, through a literature review, to approach such methods and to present them to students and dental surgeons.

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Published

2022-03-31

How to Cite

Vieira, G., Cadari, M. B., Cachoni, A. C., Sant’Ana, A. P., Zorzi-Colete, J., Toledo Neto, J. L., & Mulinari-Santos, G. (2022). Importance of Dentistry for Special Patients in Undergraduate Teaching. ARCHIVES OF HEALTH INVESTIGATION, 11(3), 428–431. https://doi.org/10.21270/archi.v11i3.5831

Issue

Section

Original Articles